Professor Bernice Summerfield and the Bone of Contention (Bernice Summerfield #22) by Simon A. Forward


Professor Bernice Summerfield and the Bone of Contention (Bernice Summerfield #22)
Title : Professor Bernice Summerfield and the Bone of Contention (Bernice Summerfield #22)
Author :
Rating :
ISBN : 1844350738
ISBN-10 : 9781844350735
Language : English
Format Type : Audio CD
Number of Pages : -
Publication : First published September 2, 2004

It's good to get away from the joys of motherhood once in a while. So when the Perloran government call upon Bernice Summerfield to recover a state treasure, she readily obliges. Trouble is, the previous Perloran government traded the artefact away to the Galyari, and to the Galyari, a deal is a deal. So when Benny arrives on the Clutch to ask if the Perlorans can have their Bone back, she soon realises she has her work cut out for her. Work that's complicated significantly by a frightened young Galyari who latches onto her, as if to prove that when it comes to the joys of motherhood, there is no escape. And the growing pains of this particular youngster are set to prove very painful indeed.


Professor Bernice Summerfield and the Bone of Contention (Bernice Summerfield #22) Reviews


  • April Mccaffrey

    Another relisten...

    tbh, it's been that long ago since i listened to it i forgot what actually happened so like its like listening to it the first time again lol.

    Good average audio with Benny on the adventure on dodgy dealers and alien politics involving motherhood.

  • Julia


    Si ritorna a un format più basico degli audio di Bernice Summerfield, in cui la Professoressa ha un'avventura in solitaria, con un cast molto ridotto e in cui la trama orizzontale non va molto avanti (non sono i miei preferiti, ma qualcun altro potrebbe apprezzarli, specialmente se li ascolta come stand-alone).
    Ancora una volta, Benny si ritrova a fare da intermediaria tra due razze aliene. I suoi committenti, i Perloriani, sono appena usciti da una guerra civile e rivogliono un artefatto, l'Osso della Fortuna (sì, come quello dei tacchini da spezzare a metà), che il governo precedente ha venduto; i Galyari sono invece un popolo di mercanti (dall'aspetto rettiliano, ma presumibilmente di origine aviaria) che vivono in un ammasso di astronavi chiamato La Stretta insieme a molte altre specie. Mentre Benny negozia con i Galyari, un giovane della loro specie, spaventato e malato, cerca rifugio in lei.
    Anche in questo caso viene posto l'accento sulla volontà di Benny di allontanarsi da suo figlio per cercare avventura, ma viene anche evidenziato quanto gli voglia bene e che possiede un intrinseco istinto materno, anche verso un ragazzino estraneo.
    Robin Bowerman (fratello di Lisa) interpreta il mercante Mordecan, che funge un po' come companion per Benny (anche se più che altro per interessi pecuniari piuttosto che morali).
    Gli unici altri due personaggi – i Galyari Tsheshra e Korshal – hanno funzione di antagonisti, ma la distinzione tra giusto e sbagliato non è così netta quando, raggiunto un drammatico finale, ci si chiede se Benny abbia fatto davvero bene ad immischiarsi.


    P.S.: Questo è un altro caso in cui la trama si ricollega ad un episodio del Main Range, in questo caso The Sandman con il Sesto Dottore ed Evelyn. Essendo un prequel, non è necessario aver ascoltato l'altro.

  • Wendy

    A solid story that does a good job of making use of both Benny's identity as a mother and her identity as an archaeologist. The Galyari and their floating spaceship habitat known as the Clutch are interesting - I gather that they've also appeared in a Doctor Who audio which I haven't heard yet.

  • Debra Cook

    Bernice tries to help a creature that is created as a warrior but becomes attached to her as her child. What happens next is anyone's guess.

  • Anne Barwell

    Enjoyable story with a few twists. Nice insight into Benny's maternal instincts.