The War-Torn Kingdom (Fabled Lands, #1) by Dave Morris


The War-Torn Kingdom (Fabled Lands, #1)
Title : The War-Torn Kingdom (Fabled Lands, #1)
Author :
Rating :
ISBN : 095673720X
ISBN-10 : 9780956737205
Language : English
Format Type : Paperback
Number of Pages : 236
Publication : First published January 1, 1995

A choose-your-own-adventure style gamebook that gives the reader a choice of different quests and adventures. The book is open-ended and provides an almost unlimited number of plot lines. You can be a warrior, explorer, priest, wizard, thief or bard. The books in the series are inter-connected, allowing you to travel all across the Fabled Lands.


The War-Torn Kingdom (Fabled Lands, #1) Reviews


  • Weathervane

    Unfortunately, this series ends up being entirely too much "game" and not enough story. Unlike Lone Wolf, which balances the two deftly, Fabled Lands is mostly an exercise in addictive gameplay. Addictive, but when you've had all your items and money taken from you, twice, due to sheer chance, you quickly become disillusioned. A great idea for a book, but not the best execution.

  • Davide Cencini

    IN SINTESI
    Copertina: 5/5 Illustrazioni interne 4/5 Sistema di gioco: 3/5 Qualità del testo: 2/5 Valore complessivo dell'esperienza (divertimento): 2/5
    Un prodotto molto ben confezionato e con alcuni aspetti di roleplay interessanti, ma deludente nei contenuti, penalizzato da uno stile di scrittura troppo asciutto e generico. Carente sotto il profilo della trama e dell'immedesimazione.

    RECENSIONE ESTESA
    Ho comprato questo librogame a Lucca 2017 ritenendolo un prodotto nuovo, in realtà sfogliandolo mi sono accorto che è l'edizione italiana di una serie uscita vent'anni fa e arrivata soltanto adesso sotto i nostri cieli. Nessun problema, comunque. Mi sembrava decisamente attraente e ho deciso di provarlo.
    Il Regno Lacerato mi è piaciuto soprattutto sotto il profilo di alcune meccaniche di gioco, e per le belle illustrazioni che sono tante anche all'interno. Vorrei potergli dare un giudizio migliore se non fosse che fallisce completamente invece per quanto riguarda la trama e in generale il "gusto" di giocarlo. Ma andiamo con ordine.
    Sei un personaggio generico e senza storia personale che se ne va in giro a fare cose in un regno in guerra. Le tue azioni non hanno alcuno scopo se non quello di sbarcare il lunario. Il tuo obbiettivo è, sostanzialmente, fare soldi con le quest e col commercio marittimo, combattendo contro l'occasionale boss di turno.
    Già da qui si capisce che l'unico vero personaggio di questa storia è il setting, tu ci vivi soltanto come un avventuriero qualunque. Fin dalle prime pagine del libro hai la sensazione di essere un signor nessuno che in realtà sta lì solo perché ci deve stare - come se la presenza del protagonista fosse solo una scusa per giocare l'avventura - e non hai nessun obbiettivo se non quello di andare a ficcanasare in lungo e in largo. Esplorazione, nient'altro.
    A questa premise poco interessante si aggiunge una scrittura asciutta e oggettiva al limite del telegrafico, che non perde tempo a farti immergere nel mondo che esplori. Le descrizioni sono piuttosto sbrigative. Anche i dialoghi sono asciutti e ridotti all'osso. Sembra tutto un botta e risposta, stimolo e reazione. Capita di parlare con dei PNG e che la loro unica battuta sia funzionale a darvi una quest. Ho giocato più di metà del libro e non ho ancora trovato un personaggio di contorno degno di questo nome, cioè caratterizzato e interessante, nemmeno a pagarlo oro: sembra che l'autore semplicemente non si preoccupi di questo aspetto.
    L'oro, per l'appunto, sembra l'unico vero scopo di questo gioco. Terre Leggendarie presenta un sistema economico profondo e sviluppato. Puoi diventare capitano di una nave mercantile e commerciare con altri porti, inoltre puoi acquistare case in varie città come tuoi rifugi personali. Interessante anche la caratteristica del libro di essere un vero open world, ovvero di poter passare da un paragrafo direttamente a un altro libro. Ogni libro è ambientato in una terra diversa, ma tu se vuoi puoi fare rotta con la tua nave per altre terre e questo implica cambiare libro nel corso dell'avventura (e comprarti gli altri se vuoi espandere le terre esplorabili del tuo mondo).
    Questo punto di forza del prodotto diventa però, a mio avviso, anche il suo tallone d'achille, perché gli autori si sono preoccupati tanto di far funzionare la logica interna dei rimandi tra un paragrafo e l'altro che sembra si siano dimenticati di aggiungere una vera dimensione narrativa. In fin dei conti il libro assomiglia molto a uno di quei videogiochi con una trama filiforme dove devi continuamente spostarti sulla mappa per completare quest e sottoquest e accumulare risorse e abilità. Va bene, tutto molto bello, ma la ciccia dov'è?
    Anche se il libro nel suo complesso non mi ha soddisfatto, plaudo comunque all'iniziativa di Librarsi Edizioni che ha finalmente portato questo prodotto in Italia con un'edizione davvero pregevole ed elegante.

  • Colton

    This is more of a game than a book. I've played through a couple times and always end up dying. The world-building is great, and it's a lot of fun just wandering around the world fighting battles and finding quests. The setting may be a bit generic for some people, but if you just want a solid playthrough of fun in a fantasy setting, this may be the ultimate game.

    The writer(s) have also made it available online as a downloadable program, which is how I played it. The program works great and the best part is that it's free! There's no reason to not give this a download.

  • David

    Can't say I enjoyed reading it. Playing it, yes, but reading it? This gamebook is more game than book, as it doesn't have an ending. I guess some people might like its open-ended nature, but I didn't. I found it repetitive and I found myself "cheating" some rolls, just so my character is not reset to an empty inventory and having to start over. Or just repeating something until I got the results that sent me off to a particular paragraph. I found myself playing this book as if I was playing an old school computer game - saving, loading, and trying again. And then I realise I'd rather play an actual game instead of "turning the paragraph" to book 2.

  • Jonathan

    The boundaries of cheating are tested yet again. Is it wrong to get fed up with dying? Is it ok to revisit a failed objective over and over again until the correct result is achieved? Is playing again with perfect knowledge really in the spirit of the thing? The premise is juicy, the execution peters out somewhat in a sands of moderate frustration. The open endedness is a mixed blessing for me.

  • Jules G

    Ingenious design.

  • Noi LeggiAMO Arianna e Barbara

    I librigame ci portano a vivere storie sempre diverse e in posti sempre diversi.
    Questa saga però supera nettamente le mie aspettative!
    Ogni libro è giocabile singolarmente ma vi immaginate viaggiare tra i libri? Beh, ora è realtà! Scegli il tuo mestiere e parti per un mondo vastissimo. In questo gioco potremo viaggiare per terra ma non solo... anche per mare! Oltre ai nostri piedi useremo anche una nave se avremo la possibilità di comprarla ed essa sarà il modo per raggiungere alcuni luoghi che altrimenti non sarebbero raggiungibili.
    Il passaggio tra i libri sarà segnalato durante il gioco e ci sarà sempre la possibilità di fare altro o tornare indietro se non si possiedono gli altri libri.
    Per un'esperienza migliore consiglio di iniziare con uno, il primo, ma poi se vi piace il genere, continuare l'avventura attraverso gli altri libri, così da poter godere a pieno di tutte le quest e tutte le sfaccettature.
    Armatevi di D6, matita e tanta voglia di divertirsi.
    Recensione completa sul blog noi_leggiamo, anche su instagram e facebook.
    Ari

  • Peter Krol

    I really wish I had discovered gamebooks in my childhood, but I never knew they existed back then. I would have devoured them greedily. As a fellow who loves both a good story and a great game, Fabled Lands strikes all the right chords. (I suppose I must disclose I like good music as well.)

    My only problem with this book is that it has no ending. Please correct me if I am mistaken. You simply adventure through the world, moving in and out of the volumes in the series as you journey across the continents. But there is no final resolution to look forward to. You just finish when you decide to quit your adventure.

    That may seem like a big deal to those who expect a book to have a climax and resolution. But the fun I had while adventuring was so delightful, I could not bring myself to give any star rating lower than 5.

  • Timothy S.

    $2 for a trip down memory lane

    I had read these books when I was younger and thought that kindle would be a perfect format for them. I think that perhaps I was wrong. I know there has been a bit of a revitalization for this series but I didn't find the same joy in them as I did when I was in my youth. I would definitely recommend them to someone who is, around 10-12 years old and has shown an interest in the fantasy genre. Whether it be comic books, tabletop gaming, science fiction, this series could bring hours of interactive and engaged reading.

  • Wes Baker

    I can remember reading/playing this gamebook back when I was in middle school. I was poking around at OSR blogs on Blogspot and found Fabled Lands and it came right back to me. The rolling of the dice, the decisions, the weird places and people. This was almost exactly as I remembered it being and it was great.

    I do think the book was a little short, but I could certainly play it several times through and lean in one direction or another. Also, I'm planning on picking up the other books in the series so I can continue my character's adventures elsewhere.

  • Kris Schnee

    This was the equivalent of an open-world computer RPG before those were well-known. It's still worth reading/playing today, though you may also want to look into the computer program "FLApp" that presents these with automatic stat-tracking. The Fabled Lands series acts as a set of "expansion packs" in the sense that each book covers a geographical area and you can travel back and forth between them on your adventures.

  • Eduardo Callejas

    Es un libro-juego así que no podría decir que lo leí completo, pero si lo jugué bastante, el sistema es simple y nunca sabes que te tocará en el siguiente párrafo. Si muchas veces me quede atrapado ya que necesitaba el próximo libro (sobre todo cuando compré mi primer barco). Muy buen juego excepto cuando fui devorado por una banda de caníbales.

  • Cléverton Bezerra

    As a book: 2 stars, because it lacks depth and characterization. As a game: 4 stars, because it's quite unique and exciting, even though sometimes it feels like a demo more and actual entry.

  • Lia P

    I enjoy the world more than anything, it is fast to go through, of course you have to have the other books too

  • Michele

    Ottima atmosfera, gameplay ambizioso e originale che però non fa sempre centro, battle system scarno.

  • Davis Summerlin

    This is the best Solo Rpg gamebook I've experienced to date. It's like the original version of Skyrim! Currently, this is the only one I have in my collection, but I will be getting all the available books soon.

    Three nights a week I get home close to midnight. Generally, I grab a drink and read a book for a few minutes before heading to bed. Being able to 'play' through that book, and experience it as if I were a part of it is awesome.

    The game system simple but intuitive. It only adds to the experience without over complicating things to the point where the game becomes more about math than the story.

    I love this book, and I'd recommend it to any RPG lover.

  • Amar Pai

    Head-scratchingly generic.