Riddles of the Sphinx by David J. Bodycombe


Riddles of the Sphinx
Title : Riddles of the Sphinx
Author :
Rating :
ISBN : 0141030372
ISBN-10 : 9780141030371
Language : English
Format Type : Paperback
Number of Pages : 560
Publication : First published December 4, 2007

This new collection of classic puzzles will examine the most fascinating stories behind the world's most popular varieties of brainteasers. Why are they so popular, who are the people that have developed them, and where have they come from? Skipping from Lewis Carroll's word ladders to how the "Times" crossword won World War Two, "The Riddles of the Sphinx" is the perfect book for anyone who likes a brain teaser.


Riddles of the Sphinx Reviews


  • Maurizio Codogno

    Il mercato librario è qualcosa di incredibile. Questo libro è del 2007 e della Penguin: eppure me lo sono dovuto procurare con Abebooks, cioè pescando tra i remainders. Non ho capito il motivo di un'accoglienza così fredda; l'unico appunto che gli potrei fare è che non è né carne né pesce, perché i capitoli storici sono inframmezzati da capitoli di giochi, scontentando più o meno tutti; da chi come me non osa nemmeno cimentarsi in un cryptic puzzle, cioè nelle parole crociate con definizioni in salsa britannica, a coloro a cui non potrebbe importare di meno sapere che il gioco del 15 non è affatto una creazione di Sam Loyd, come si legge ovunque, e il grande enigmografo statunitense aveva la cattiva abitudine di appropriarsi dei giochi altrui senza citare la fonte. Dal mio punto di vista la parte per così dire storica, con i ritratti dei più importanti "giochisti", è quella riuscita meglio: faccio però una piacvole eccezione per l'ultimo capitolo, dove viene presentata una pletora di giochi logici giapponesi almeno metà dei quali mi era totalmente sconosciuta.

  • ina

    Fun background info on riddles and mindteasers - there are many exercises but I was more interested in the history and frankly unable to do most of the puzzles (my failure, not the book's)

  • FranklinTV

    I seem to recall I liked this book; as rather than just the puzzles, includes the story behind them in the history of puzzles. Although, as it was a while ago, its probably time to re-read it.